بورس تل آویو با کاهش باز شد

بورس تل آویو با کاهش باز شد
بازار سهام تل آویو با توجه به تشدید تنش در شمال و فعالیت‌های اخیر حزب الله شاهد افت شاخص بود.
کد خبر : ۱۶۶۸۹۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، بورس تل آویو با توجه به تشدید تنش‌ها در شمال و واکنش اولیه حزب الله به کشتار وحشیانه اشغالگران در مناطق مختلف لبنان در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه که پیجر‌ها و دستگاه‌های بی سیم را هدف قرار داد، در حال سقوط است.

بر اساس آنچه وب سایت اسرائیلی "کالکالیست" گزارش داده است، بورس تل آویو در ابتدای معاملات هفته جاری با توجه به تشدید درگیری‌ها در شمال شاهد کاهش بود، شاخص «تل آویو ۳۵» ۰.۶ درصد و شاخص «تل آویو ۱۲۵» ۰.۸ درصد کاهش یافت در حالی که بانک‌ها ۱.۲ درصد کاهش یافت و شاخص املاک و مستغلات ۱.۱ درصد کاهش یافت.

قیمت اوراق قرضه دولتی نیز کاهش یافت و بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله اسرائیل با ۷ واحد افزایش به ۵.۰۸ درصد رسید.

رسانه‌های اسرائیلی با اشاره به اینکه دو میلیون شهرک‌نشین طی ساعات گذشته وارد برد شلیک موشک‌های حزب‌الله شده‌اند، تأیید کردند که حزب‌الله برد موشک‌های خود را تا ۶۰ کیلومتر افزایش داده است.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی توضیح داد که مناطقی که موشک‌های حزب‌الله به آن‌ها رسیده‌اند، در ناصره، عفوله و مغدال هعیمق، در دستورالعمل‌هایی که جبهه داخلی به شهرک‌نشینان برای پیش‌بینی حملات حزب‌الله داده بود، لحاظ نشده است. (این بدان معناست که ارتش اسرائیل تخمین می‌زند که بعید است توسط حزب الله هدف قرار گیرد.)

آنچه در رسانه‌های اسرائیلی منتشر شد، پس از آن است که مقاومت اسلامی لبنان در سحرگاه روز یکشنبه دو بار پایگاه و فرودگاه «رمات داوود» را با ده‌ها موشک «فادی ۱» و «فادی ۲» هدف قرار داد. به دنبال آن مجتمع‌های صنعتی نظامی شرکت «رافائل» وابسته به رژیم اشغالگر صهیونیستی، متخصص ابزار و تجهیزات الکترونیکی واقع در منطقه «زوولون» در شمال شهر اشغالی حیفا با ده‌ها موشک از نوع «فادی ۱»، «فادی ۲» و «کاتیوشا» هدف قرار گرفت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر